De ce C_hin_a?

give-bible

In vacantele de vara a anilor 2006, 2007 si 2008 am fost in misiuni pe termen scurt in diferite zone din Romania si tarile vecine (Ucraina, Transnistria), timp in care am inteles ca Dumnezeu ma cheama sa lucrez in misiune. In 2008 am terminat facultatea si eram foarte nesigur cu privire la urmatorul pas in viata. Stiam sigur ca Dumnezeu ma chema sa lucrez in misiune, dar nu staim care este modul cel mai bun sa fac asta. Erau mai multe variante dintre care puteam sa aleg

  • sa ma intorc la Cluj si sa lucrez in zona la plantare de biserici si sa lupt pentru o implicare mai mare a bisericii in misiunea mondiala,

  • sa ma intorc in satul natal si sa ma implic acolo

  • sa ma dedic total la misiune intr-o organizatie de misiune.

Nu mi-a fost usor sa ma decid, asa ca mi-am luat cateva luni (vara) pentru a intelege care este decizia buna. Dupa cateva luni m-au sunat niste prieteni de al TPM Medias si mi-au spus ca se pregatesc sa mearga pentru o luna in C_hin_a. M-au invitat si pe mine sa fiu parte a echipei. Am ezitat sa dau un raspuns pentru ca nu aveam nici un ban in acel moment, iar cand au revenit cu un telefon mi-am impartasit retinerea de a merge pentru ca nu aveam nici un ban pentru asta si eram intr-un moment in care nu aveam nici un loc de munca prin care as fi putut obtine bani. Ei m-au incurajat sa il intreb pe Dumnezeu daca este momentul potrivit pentru un pas mai mare in umblarea prin credinta si dedicare fata de misiune.

Am facut pasul si Dumnezeu si-a arata puterea si purtarea de grija; am ajuns in C_hin_a, am lucrat acolo o luna, iar in 2010 si 2013 m-am reintors cate o luna.

Dar la 2 luni de la reintoarcerea din prima calatorie din C_hin_a eram inca nesigur legat de locul in care urma sa lucrez pe termen lung, stiam ca era momentul sa ma dedic total lucrarii de misiune si facusem deja pasul acesta alaturandu-ma organizatiei TPM Medias. Dar nu stiam inca locul unde urma sa lucrez pe termen lung.

Intre timp eu ma gandeam si la Lidia, actuala mea sotie, dar nu aveam curajul sa ii propun nimic pentru ca stiam ca ea era foarte dedicata viziunii de a se muta in C_hin_a.

Asa ca intr-o dupa masa a inceputului de ani 2009 eram pe un deal din Medias de unde puteam sa vad o mare parte a orasului si ma rugam pentru claritate si calauzire. Atunci am primit o viziune a unui oras din Asia care avea nevoie de Evanghelie si Dumnezeu ma trimetea acolo. Nu a fost clar daca orasul era din C_hin_a sau nu, dar era clar ca e din Asia. Atunci am inteles ca Dumnezeu ma chema in Asia si sa nu imi mai fie frica sa fac pasi inspre asta.

Cand am inteles lucrul acesta am avut si curaj sa ii propun Lidiei sa fie sotia mea, cateva luni mai tarziu avand deja nunta.

De atunci inimile noastre bat continuu pentru acasta natiune. Am incercat din nou si din nou sa mergem acolo, dar s-au intamplat diferite situatii si nu am ajuns. Vrem sa incercam din nou sa mergem acolo, sa ducem Evanghelia Imparatiei in C_hin_a si sa ajutam crestinii chinezi sa creasca in cunoastrea lui Isus si ei la randul lor sa mearga cu Vestea Buna la alte natiuni, acum pe un termen scurt, dar cu perspectiva sa ne mutam acolo pe termen lung.

Dani

Lidia – Va urma …

One thought on “De ce C_hin_a?

Leave a Reply

